Om förskolan i Bro Mälarstrand

I augusti 2021 startade JENSEN Bro Mälarstrand i Upplands-Bro kommun! Förskolan erbjuder plats för ca 140 barn fördelat på 8 avdelningar i åldrarna 1-5 år.

EN DEL AV CAMPUS BRO MÄLARSTRAND

Förskolan blir ditt barns första kliv in på Campus Bro Mälarstrand. Här börjar bildningsresan och vår ambition är att ditt barn ska få de absolut bästa förutsättningarna att växa, utvecklas och lära sig massor av nya saker. Genom att ha en tydlig röd tråd genom våra verksamheter, från förskola till högstadium skapar vi en förskola där ditt barn ska bli utmanad, stimulerad och få ständiga möjligheter att ta nästa kliv i sitt livslånga lärande.

FRISTÅENDE FÖRSKOLA MED TRÄNING FÖR VERKLIGHETEN

JENSENs utbildningskoncept “Träning för verkligheten” innebär att vi förbereder barnen för nästa steg i livet. Bildning, goda sociala färdigheter och tilltro till sin egen förmåga gör att barnen från JENSEN förskola bemöter sin framtid med en känsla av att de kan, vill och vågar. Det innebär även att vi prioriterar de områden som lägger grunden för ditt barns långsiktiga lärande och utveckling samt har fokus på den medvetna och lustfyllda undervisningen.

Följ oss i våra sociala kanaler

Om du vill hänga med oss i vår vardag på förskolan, följ oss på Instagram och Facebook där vi delar med oss av våra händelserika och spännande dagar.

Om du har några frågor är du välkommen att kontakta mig!

Gabriella Pettersson

Gabriella Pettersson
gabriella.pettersson@jenseneducation.se
0737 73 32 07

Öppettider
Vi följer kommunens öppettider och har vid behov öppet mellan 06.30 - 18.30, måndag till och med fredag.